מהטבח בנובה לעשייה חברתית עמוקה
בשורה חברתית מרגשת בבאר שבע: עמותת "ג'סטה" צפויה להתחיל לפעול בעיר לראשונה, במסגרת שיתוף עם אגף הרווחה והשירותים החברתיים.
המהלך מצטרף לשורת רפורמות חברתיות ושיתופי פעולה שמקדם סגן ראש העיר הרב אביכזר בשנתיים האחרונות, מתוך תפיסה של חיבור בין גופים חברתיים, קהילה והתנדבות, במטרה להרחיב את המענים לתושבי העיר ולחזק את החוסן החברתי בבאר שבע.
מאחורי המיזם עומד יובל סימן טוב, ניצול מסיבת הנובה, שנפצע מכדור בגבו במהלך הטבח. מאז, לצד הפעילות החברתית שלו, הוא עוסק בעיקר בהסברה ישראלית בארצות הברית ובעולם ומרצה בנושאים מדיניים בהשראת אירועי השביעי באוקטובר, מתוך תחושת שליחות.
בפגישת העבודה שהתקיימה השבוע בעירייה השתתפו הרב אביכזר, מנהלת אגף הרווחה תהילה רובינס, מנהלת מחלקת האזרחים הוותיקים אילאנה ארטוב ונציגי "ג'סטה", כחלק מקידום הרחבת המענים לאזרחים הוותיקים בעיר.
ג'סטה פועלת במספר ערים בארץ ומובילה חיבור בין אזרחים ותיקים לבין בני נוער, מתנדבים ובעלי מקצוע, במטרה להתמודד עם בדידות, לסייע בצרכים יומיומיים ולחזק את תחושת השייכות לקהילה.
בין היתר מפעילה ג'סטה את תוכנית “נכד דיגיטלי”, במסגרתה בני נוער מלווים אזרחים ותיקים באופן קבוע, מסייעים להם בהתמודדות עם העולם הדיגיטלי, עוזרים בתפעול טלפונים ומחשבים ומעניקים קשר אישי וחם. בנוסף פועל מערך מתנדבים המסייע בתקלות ביתיות, ליווי אישי וצרכים נוספים שעולים מהשטח.
יובל סימן טוב אמר במהלך הפגישה: “בורא עולם נתן לי את החיים במתנה כדי לעשות טוב לאחרים.
תמיד עסקתי בציבוריות אבל מאז ה-7 באוקטובר אני מרגיש שליחות גדולה עוד יותר לחבר בין אנשים ולעשות טוב איפה שאפשר לנצל כל רגע. מהרגע הראשון הרגשנו שבבאר שבע יש לב ענק ורצון אמיתי לעזור. תודה לרב אושרי על השותפות ועל הזכות לעבוד עם עיר מדהימה ואנשים מדהימים.”
סגן ראש העיר בירך על שיתוף הפעולה ואמר בחיוך: “יובל ושלי, ברוכים הבאים לבאר שבע.
עד עכשיו דיברנו קצת בטלפון… מעכשיו זה כבר על בסיס קבוע. ‘ג’סטה באר שבע’ יוצאת לדרך.
היחס לאזרחים הוותיקים הוא ערך. אנשים צריכים להרגיש שרואים אותם, שזוכרים אותם ושיש מי שחושב עליהם. החיבור בין הדור הצעיר לאזרחים הוותיקים יוצר קהילה בריאה עם לב.”
בעירייה ציינו כי בימים הקרובים יימשך גיבוש מתווה העבודה המשותף, כאשר הכוונה היא להתחיל את הפעילות בעיר בהדרגה ולהרחיב אותה בהתאם לצורכי התושבים.